Ebook TERLARIS




Artikel TERKINI

Wednesday, January 4, 2012

PERCUMA – Rebut Peluang Sebelum Terlambat


iPad 2 - Apple 
Apabila anda membaca tajuk diatas, ramai pasti tertarik untuk melihat apakah barang PERCUMA yang ditawarkan tu. “Manalah tau diorang nak bagi IPAD 2 ke?”. Seolah-olah ada tarikan magnet yang membuat kita bertindak untuk klik tajuk tersebut kan? Ada juga dalam hati berkata “eleh, yelah tu..nanti klik isi borang dia suruh bayar gak..aku dah kena!”



Macam-macam jenis gelagat manusia yang akan “REACT” apabila melihat perkataan keramat ini. Kalau nampak sahaja FREE atau PERCUMA kita puji melambung tinggi “Bagusnya dia ni..murah rezeki..bla bla” tapi kalau diletakkan tanda harga anda tahu apa reaksi mereka? 

“MAK AIH MAHAL NAK….” sambung sendiri..

Saya pasti anda tak macam mereka.

Soal MAHAL atau MURAH ialah satu perkara yang SUBJEKTIF. Tidak perlu kita memaki hamun penjual yang menjual produk berkenaan samada ianya PRODUK Online @ Offline. Jika anda tidak berminat, cukup sekadar anda tidak perlu membeli produk berkenaan.

Si penjual juga perlu ada strategi apabila menjual produk pada harga tertentu. Contohnya menjual Ebook pada harga RM30. Anda perlu TAMBAH/BERI NILAI pada produk yang dijual seperti memberi REBAT pada pembelian seterusnya, 'Money Back Guarantee' atau apa sahaja strategi yang anda rasa perlu. Baru pelanggan akan rasa BERBALOI bila mereka beli produk anda.

"Sentiasa memberikan MANFAAT tambahan kepada pelanggan, supaya mereka dapat melihat PRODUK/SERVIS yang diberikan mempunyai NILAI Lebih Tinggi daripada KOS yang mereka bayar".


Tips : Jangan menurunkan harga JUALAN ANDA sewenang-wenangnya. Apabila anda menurunkan HARGA JUALAN bermakna anda menurunkan ‘PROFIT’ anda. Berikan VALUE servis/produk yang sama nilai dengan anda ingin berikan sebagai contoh RM50.00. Jika harga servis/produk adalah RM50.00 anda tahu berapa  kosnya kan?



Jadilah PENGGUNA dan PENJUAL yang BIJAK


ANDA BAHAGIA, SIHAT, CANTIK dan KAYA DUNIA dan AKHIRAT


Iklan Teks :

Telekung IMPORT Vietnam/Indonesia/Organza - KLIK

Anda mencari HOMESTAY di KELANTAN Pada Harga Ekonomi? - Klik

Ingin terjemah Dokumen/Web/Produk Anda kepada bahasa Inggeris/Melayu/Korea? - Klik


Artikel Popular Minggu Ini