Ebook TERLARIS




Artikel TERKINI

Monday, January 16, 2012

Mengubah KEPERCAYAAN anda – Miliki Minda Jutawan

Pada artikel yang lepas kita telah membincangkan panjang lebar bagai mana ‘Belief-System’ berfungsi pada kehidupkan kita seharian. Ianya adalah perkara yang tidak dapat kita lihat atau kita lebih mesra dengan istilah ‘Ghaib’. Walaupun ia ghaib, ianya memiliki POWER untuk menentukan atau mengubah jalan hidup kita sehingga akhir hayat jika kita tidak mengubahnya.



“Yang GHAIB(tak nampak) lebih POWER daripada yang NYATA(dapat dilihat)”




Secara psikologi ‘Belief-System’ apabila kita telah biasa dengannya maka ianya membentuk satu ‘Pattern’ tabiat. Apabila berada didalam pattern yang baik maka ianya akan membentuk satu tabiat yang baik, jika tidak baik maka ia akan membentuk yang tidak baik. Permasalahan yang paling UTAMA manusia adalah keluar daripada ‘pattern’ tabiat ini; tabiat merokok, cepat mengalah, cepat marah dan sebagainya.

Jika anda lihat Donald Trump sebagai contoh, dia pernah kerugian billion dollar dalam perniagaannya. Disebabkan dia memiliki Minda Billionwan, dalam tempoh yang singkat dia mampu peroleh semula jumlah kerugian malah mendapat keuntungan melebihi 100%. Sebab itu memiliki Sistem Kepercayaan yang betul, akan membentuk jalan hidup yang betul.

“Jika anda percaya apa yang anda lakukan, teruskan dengan apa yang anda percaya, anda pasti BERJAYA”


Jika dihayati dengan lebih mendalam kita akan dapat melihat bahawa ‘Belief-System’ kita berupaya menentukan TAKDIR hidup kita samada BERJAYA atau GAGAL. Gunakanlah akal secara rasional ketika menerima sebarang fakta dan maklumat. Menuntut ILMU yang betul daripada GURU yang betul.

“Kepercayaan anda akan membentuk REALITI diri anda”


Perkara yang paling penting, saya ulangi paling penting dalam membentuk sistem kepercayaan diri adalah elakkan daripada ‘Menghadkan Kebolehan Diri’. Bagi pendapat diri saya Menghadkan Kebolehan Diri sama seperti membunuh diri sendiri.

Merasakan diri tak mampu buat itu dan buat ini, rasa diri tak boleh jadi kaya, tak bijak, tak comel, kurang kreatif, tak boleh kurus, tak boleh capai apa yang diimpikan dan semuanya tak boleh.


“Memang tak ada lelaki yang setampan aku, tapi yang lebih tampan banyak”





Menjadi bertambah teruk apabila anda sendiri mencanangkan pula kepada rakan-rakan, ahli keluarga ataupun di wall facebook bahawa diri anda seperti yang disebutkan diatas. Lama kelamaan apabila anda percaya dengan apa yang anda katakan; sebenarnya anda comel akan jadik tak comel. Nak buat macam mana itu yang anda mahukan.

“Anda bukan apa yang anda fikirkan, tetapi apa yang telah anda FIKIRKAN”


Jadi, untuk membentuk MINDA JUTAWAN, anda seharusnya berfikir bahawa anda mempunyai SEGALA KEBOLEHAN TANPA HAD. Bayangkan anda mampu buat apa sahaja berbekalkan ilmu dan guru yang betul, anda pasti berjaya. Apabila anda terus secara konsisten memumpuk diri anda supaya mempercayai bahawa anda mempunyai segala kebolehan, secara tidak lansung diri anda akan membentuk satu sikap positif. Apabila diri anda menjadi positif, segala perkara yang positif  akan berlaku pada diri anda. Tak percaya? Cuba. Hidup anda pasti berubah.


Ubah diri anda supaya menjadi lebih yakin apa yang anda lakukan, lebih berani lakukan apa sahaja bentuk usaha dan mempunyai tekad yang tinggi dalam setiap usaha. Anda pasti berjaya.


ANDA BAHAGIA, SIHAT, CANTIK KAYA DUNIA dan AKHIRAT

Iklan Teks :

Telekung IMPORT Vietnam/Indonesia/Organza - KLIK

Anda mencari HOMESTAY di KELANTAN Pada Harga Ekonomi? - Klik

Ingin terjemah Dokumen/Web/Produk Anda kepada bahasa Inggeris/Melayu/Korea? - Klik


Artikel Popular Minggu Ini