Ebook TERLARIS




Artikel TERKINI

Monday, March 19, 2012

Apa Di DALAM diri Anda, Begitulah Di LUAR. – Hukum Biasan

Apa sahaja, dimana sahaja kita labuhkan penglihatan kita, di situlah cermin diri kita. Kita dikelilingi oleh ‘cermin’ kehidupan, apa yang kita lihat disekeliling kita adalah biasan apa yang ada didalam diri kita. Orang disekeliling kita menerima diri kita, sepertimana kita menerima diri mereka.

Apa yang anda fikirkan tentang diri anda akan terbias kepada tabiat dan penampilan diri anda. Apa yang anda fikirkan tentang konsep kehidupan didalam hidup anda, begitulah yang akan terbias kepada hubungan persehabatan dan kekeluargaan anda. Apa yang anda fikirkan tentang kejayaan dan kesenangan, begitulah yang akan terbias pada karier dan rezeki yang anda bakal peroleh. 





Berhati-hati dengan apa yang anda fikirkan dan rasakan kerana jika anda benar-benar yakin dan percaya beserta dengan emosi. Ia akan jadi kenyataan.


“Jadi, Maka Jadilah Ia”


Semudah itu? Ya. Semudah itu. Baik, lihat semula apa yang telah berlaku pada hidup anda hari ini. Mulai daripada detik ini, lihat dan ingat semula apa yang pernah anda fikirkan atau percaya sebelum ini, adakah anda dapat melihat kaitan peristiwa dengan apa yang anda pernah percaya atau fikirkan? Benar? Jika anda tidak nampak kaitannya, mulai hari ini catat apa yang anda fikirkan dan rasa, kemudian pada masa akan datang anda lihat adakah ianya benar-benar berlaku. Jangan terperanjat jika apa yang anda fikirkan itu benar-benar menjadi realiti.

Apabila kesemua hukum; hukum sebab-akibat, kepercayaan, sangkaan, tarik-menarik dan biasan menjadi satu hukum dalam kehidupan anda, anda akan menemui satu prinsip hidup yang menjelaskan hidup anda dan segala perkara yang berlaku dalam hidup anda, bahawasanya :


“ Apa Sahaja Yang Anda FIKIRKAN, akan menjadi REALITI “


Kehidupan kita akan bergerak seiring dengan apa yang kita fikirkan dan percaya beserta dengan keyakinan. Apa yang berlaku diluar badan diri dikawal dan ditentukan oleh didalam badan diri.


“Setiap atom memiliki NUKLEUS-nya. Kita adalah nukleus untuk kehidupan diri kita”





Jika kita melihat sistem kejadian yang telah Tuhan ciptakan daripada dalam diri kita mikrokosmos sehingga ke luar alam badan diri -- makrokosmos, setiap satu kewujudan itu memiliki satu PUSAT ; atom memiliki nukleusnya, kita memiliki hati(jantung), bumi memiliki matahari, matahari memiliki pusat di galaksi bimasakti dan begitulah seterusnya. Setiap satu kewujudan itu berinteraksi antara satu sama lain bertukar-tukar informasi dan bergerak SEIRING untuk membentuk SATU KEHIDUPAN.

Hanya anda yang menentukan apa yang anda FIKIRKAN. Setiap apa yang kita fikirkan dan rasakan akan melahirkan kata-kata(doa), kemudian menjadi perbuatan dan pekerjaan, dan seterusnya menjadi hasil daripada perbuatan baik dan buruk.

Pelihara hidup anda dengan melakukan perkara-perkara baik dan bermanfaat kerana kesemuanya akan dipertanggungjawabkan. Sekiranya anda memeliharanya kearah kebaikan, anda akan bahagia, bersemangat, berkeyakinan dan bebas. Anda akan menjadi seorang yang BERJAYA di dunia dan akhirat.

Iklan Teks :

Telekung IMPORT Vietnam/Indonesia/Organza - KLIK

Anda mencari HOMESTAY di KELANTAN Pada Harga Ekonomi? - Klik

Ingin terjemah Dokumen/Web/Produk Anda kepada bahasa Inggeris/Melayu/Korea? - Klik


Artikel Popular Minggu Ini