Ebook TERLARIS




Artikel TERKINI

Friday, February 3, 2012

" B-ismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīmi " بسم الله الرحمن الرحيم





B-ismi-llāhi r-raḥmāni r-raḥīmi بسم الله الرحمن الرحيم - adalah kalimah yang indah dan HEBAT jika kita benar memahaminya. Segalanya bermula disini. ANDA,alam,langit,bumi dan segala isi bermula DISINI. Kalimah ini sering diucap setiap kali ingin memulakan pekerjaan , makan , minum , memandu, belajar dan sebagainya. 

Tapi sayang ianya hanya tinggal ritual ucapan tanpa MENGENAL isinya. Seperti se-ekor burung telah diajar bercakap, ia akan terus mengulang ayat yang dipelajarinya tanpa memahami apa yang diajar. MENGENAL bukan sekadar mengetahui pengertiannya "Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih & Penyayang", "In the name of God, Most Gracious, Most Merciful" atau dalam bahasa apa pun diterjemahkan. Kalimah ini tiada signifikannya jika tidak tahu ISINYA

Ini adalah kalimah KASIH SAYANG @ CINTA @ LOVE Tuhan. DIA menyatakan sifatnya Yang Pengasih dan Penyayang. DIA memulakan segala kejadian ini dengan sifat KASIH SAYANG @ CINTA @ LOVE ini. Dia memulakan firman-Nya dengan sifat ini. 

Jadi kita juga harus mulakan segala hal dengan perasaan ini. Ketika hendak makan dan minum, melakukan pekerjaan, membuat segala perkara yang baik dimulai dengan perasaan ini. Barulah tubuh badan menjadi sihat, minda semakin cerdik, jiwa semakin tenang, segala usaha berjaya, urusan mudah, dikasihi semua orang dan segala POTENSI yang terhijab di-BUKA-kan oleh-Nya. 

Ucaplah kalimah ini DISERTAI dengan perasaan KASIH SAYANG @ CINTA @ LOVE supaya anda adalah dikalangan orang yang BERJAYA/AMAN Dunia & Akhirat. Insya-Allah.
Iklan Teks :

Telekung IMPORT Vietnam/Indonesia/Organza - KLIK

Anda mencari HOMESTAY di KELANTAN Pada Harga Ekonomi? - Klik

Ingin terjemah Dokumen/Web/Produk Anda kepada bahasa Inggeris/Melayu/Korea? - Klik


Artikel Popular Minggu Ini