Ebook TERLARIS




Artikel TERKINI

Thursday, December 29, 2011

Apa itu TABIAT?

"Setiap perbuatan yang diulang-ulang adalah suatu TABIAT. Ianya Ibarat sawang labah-labah, mudah dimusnahkan,tapi awas kerana tanpa disedari kita juga mampu terperangkap dan tidak dapat keluar lepas daripadanya"

Kita sememangnya dilahirkan menjadi orang yang HEBAT! Kita lahir didunia ini memiliki banyak bakat dan kemampuan yang kita tidak gunakan sepenuhnya. Kita sebenarnya mampu hidup LUAR BIASA dengan menggunakan SEPENUH PONTENSI walau hidup 100 tahun lamanya tanpa rasa LETIH.

OTAK kita mempunyai 20 BILLION SEL, dan setiap sel terhubung dengan 20 RIBU sel lagi. Saya tahu anda sedang menggambarkan berapa banyak jumlahnya. Anda bayangkan nombor SATU kemudian disusuli dengan nombor KOSONG sebanyak 8 MUKASURAT.

Merujuk kepada Tony Buzan pakar otak; bilangan ini adalah lebih banyak daripada segala molekul yang ada didalam sistem suria kita. Apa yang telah kita lakukan sehingga hari ini hanya SETITIK sahaja POTENSI yang kita gunakan berbanding dengan kemampuan kita yang sebenar.





SEDARLAH kita lahir didunia ini Tuhan telah menganugerahkan OTAK yang TERCERDAS dan TERHEBAT, diberiNYA dengan POTENSI dan KEMAMPUAN LUAR BIASA untuk menjadi seorang yang BERJAYA dan BAHAGIA dalam hidup. Kita selama ini banyak

belajar sesuatu melalui pengalaman hidup dan mampu mempelajarinya sendiri. Kebanyakkan daripada kita tidak sedar, apa yang kita lakukan selama ini hanya SETITIK sahaja berbanding dengan KEMAMPUAN diri kita yang sebenar. Kita dicipta oleh yang MAHA LUARBIASA sudah tentu ciptaannya jugaLUARBIASA.


ANDA BAHAGIA, SIHAT, CANTIK dan KAYA dunia dan akhirat


DZOUL EZY - http://www.facebook.com/dzoul
Pioneer / Social Media Expert
Ceciter™ - APA PON BOLEH!!

Twitter : http://www.twitter.com/ceciterje
Fan Page : http://www.facebook.com/ceciterceciter
Email : ceciterapaponboleh@gmail.com


Klik "LIKE" dan "SHARE" kepada rakan anda supaya memberi manfaat
Iklan Teks :

Telekung IMPORT Vietnam/Indonesia/Organza - KLIK

Anda mencari HOMESTAY di KELANTAN Pada Harga Ekonomi? - Klik

Ingin terjemah Dokumen/Web/Produk Anda kepada bahasa Inggeris/Melayu/Korea? - Klik


Artikel Popular Minggu Ini